Wytyczne dla reklamodawców

Aplikacja StreamChange Giveaway oraz jej odpowiednik z kolejką widzów, posiadają powierzchnię na baner reklamowy w środkowej kolumnie głównego widoku. Może tam zostać umieszczona grafika reklamowa o proporcjach obrazu 2:1, kwadratowa grafika wraz z tekstem albo wbudowany odtwarzacz z Youtube z krótkim tekstem obok. Koszt takiej reklamy to 10zł na dobę.

W skrócie

  • 10zł na dobę
  • Wymiary grafiki 640x320
  • Paysafecard nie jest przyjmowane

Ile to kosztuje?

Każda doba wyświetlania reklamy to koszt 10zł netto. StreamChange jest podmiotowo zwolniony z VAT, więc jest to jednocześnie kwota brutto dla metod płatności, które nie mają dodatkowej prowizji. Doba jest niepodzielna, nie ma możliwości kupienia reklamy na kilka godzin. Najmniejsza jednostka, jaką można kupić to pełny dzień od godziny 0:00 do 23:59. Powierzchnia reklamowa jest wynajmowana na wyłączność - w opłacony przez jedną osobę dzień, na stronie nie pojawi się żadna inna reklama.

Metody płatności

Przelew bankowy

Blik na numer telefonu

PayPal - kwota zostanie powiększona o prowizję pobieraną przez PayPal

SMS przez Tipply - możliwość opłacenia reklamy tyllo na jeden dzień. Razem z prowizją operatora i podatkiem VAT koszt wynosi 17,55 zł. Ponieważ transakcja zachodzi pomiędzy reklamodawcą, a Tipply, nie ma możliwości wystawienia faktury dla tej metody płatności (rachunek wystawia Tipply).

Nie są przyjmowane płatności paysafecard.

Procedura zakupu

Zacznij od napisania do administratora Streamchange za pośrednictwem dowolnego kanału komunikacji z wymienionych w ostatnim rozdziale. Dowiesz się tam m.in. jakie są wolne terminy. Wybierz termin, wyślij grafikę i link do strony, do której ma prowadzić kliknięcie w reklamę. Administrator sprawdzi, czy spełniają warunki opisane w kolejnych rozdziałach. Gdy zostaną przyjęte, można opłacić zamówienie. Twoja reklama zostanie zapisana w harmonogramie i pojawi się na stronie automatycznie we wskazanym terminie. Jeśli zdecydowałeś się na więcej niż jeden dzień, możesz przesyłać kolejne grafiki reklamowe w trakcie dni wyświetlania reklamy. Grafika zostanie podmieniona w godzinach pracy administratora, zwykle krócej niż po 12h od przesłania. Jeśli potrzebujesz fakturę, możesz poinformować o tym fakcie w ciągu trzech miesięcy od zakupu - sprzedawca ma ustawowy obowiązek wystawić fakturę do tego czasu.

Priorytet rezerwacji

Gdy reklama zostanie opłacona, twój termin nie może już zostać zajęty przez nikogo innego. Jeśli kilku klientów chce opłacić reklamę na ten sam dzień, a żaden z nich jeszcze nie zapłacił, pierwszeństwo ma osoba, która składa zamówienie na większą ilość dni. Osoba, której kończy się reklama i chce przedłużyć na kolejne dni zachowując ciągłość, ma pierwszeństwo przed nowymi klientami.

Wymagania dotyczące grafiki

Optymalne wymiary to 640x320. Można jednak przesłać grafikę o dowolnych wymiarach, zachowując proporcje 2:1. Baner reklamowy może być niższy, np. 640x300. Nie może jednak być wyższy niż 2:1, ponieważ nie zmieści się w polu przeznaczonym na reklamę. Grafika umieszczona na stronie zawsze dostosowuje swój rozmiar do szerokości środkowej kolumny strony. W przypadku statycznej (nieruchomej) grafiki, przyjmowany jest dowolny format pliku grafiki rastrowej, m.in. png, jpg, bmp, gif, psd. Streamchange dokona bezstratnej konwersji formatu i umieści na stronie obraz w formacie WebP. W przypadku animacji, przyjmowane są formaty gif oraz mp4 bez dźwięku. Należy zapisać grafikę w tym formacie, w którym zajmie mniej miejsca na dysku i nie przekraczać wymiarów 640x320. Gdy przesłana animacja będzie miała większe wymiary, administrator Streamchange zastrzega sobie prawo do dokonania stratnej kompresji pliku w celu dostosowania jej do wymaganych wymiarów. Gdy rozmiar pliku z animacją będzie przekraczał 2MB, cena za każdy dzień reklamy zostanie zwiększona o koszty transferu danych (nie więcej niż 40 groszy na dzień za każdy przekroczony megabajt). Proszę mieć na uwadze, że duży rozmiar grafiki reklamowej znacząco przedłuży użytkownikom czas ładowania strony.

Miejsce umieszczenia reklamy

Spełnienie wymaganych wymiarów reklamy pozwoli umieścić reklamę w takim miejscu i takim rozmiarze, jak widać na dołączonym screenshocie. Reklama będzie widoczna w aplikacjach Giveaway i Queue (wersja z kolejką).

Zrzut ekranu przedstawiający przykładową reklamę na stronie Przykładowa reklama

Zawartość reklamy

Ponieważ reklama będzie wyświetlana na streamach na YouTube, treści prezentowane na reklamie powinny być zgodne z Wytycznymi dla społeczności YouTube. Takie same wymagania obowiązują stronę, do której będzie prowadzić kliknięcie w reklamę. Reklama nie może zawierać również treści, co do których użytkownicy będą mieli wątpliwości, czy wolno taki obraz wyświetlać na streamie, np. zdjęcia kobiet w stroju bikini, obraźlliwe określenie osoby czarnoskórej.

Grafika reklamy nie może udawać interaktywnych elementów aplikacji, jak np. przycisk startu losowania, pole tekstowe.

Animacja reklamowa nie może utrudniać korzystania z aplikacji przez rozpraszanie uwagi użytkownika, np. szybko migające kolory na całej powierzchni, liczne strzałki w kontrastowych kolorach

Mierzenie skuteczności reklamy

Reklamodawca otrzymuje dostęp do statystyk aplikacji na dni, w których jest wyświetlana jego reklama. W tym celu reklamodawca otrzymuje zestaw haseł jednodniowych na każdy dzień wyświetlania reklamy. Statystyki obejmują listę streamów, do których wpisano URL w okienku powitalnym aplikacji. Każdy wpisany URL zapisuje się na liście w statystykach. Mogą być wśród nich streamy, na których nie było widocznej aplikacji tylko ktoś wpisał losowy URL, na przykład dla testowania aplikacji. Każdy wpis w statystykach obejmuje: miniaturę, tytuł, link do transmisji, link do kanału prowadzącego transmisję, kraj z jakiego wpisano URL, datę i godzinę wpisania URL w aplikacji. Gdy stream obecny na liście zostanie usunięty z YouTube lub jego widoczność ustawiona na Prywatny, z wpisu w statystykach znika miniatura, a link przestaje działać. Przechowywane są tylko statystyki z ostatnich 48h, starsze wpisy są usuwane ze względu na ich niewielką użyteczność i oszczędność miejsca na dysku.

Cechy skutecznej reklamy

Pierwsze, o czym należy wiedzieć, projektując reklamę to, że jest więcej widzów niż streamerów. Na każdy stream przypada od kilku do kilkuset widzów. To znaczy, że więcej ludzi zobaczy twoją reklamę na streamie niż w przeglądarce na swoim komputerze. Z tego zaś wynika, że większość odbiorców twojej reklamy nie będzie mogło na nią kliknąć. Dlatego ważne jest, aby na reklamie umieścić nazwę produktu lub kanału YouTube, który ta reklama ma promować. Wtedy ktoś zainteresowany tym produktem, będzie mógł odnaleźć go w wyszukiwarce. Do projektowania reklamy na Streamchange trzeba podejść jak do projektowania billboardu, kampanii outdoorowej. Tam również ludzie mogą jedynie popatrzeć na reklamę, a nie mogą na nią kliknąć.

Irytujące reklamy

Gdy reklama outdoorowa jest irytująca, to w najgorszym przypadku może zostać pomazana farbą w sprayu. Zwykle jednak takie ryzyko nie występuje, bo reklamy są umieszczane na wysokich słupach. Z reklamą w internecie jest inaczej. Tutaj większość ludzi ma wtyczki do przeglądarki blokujące reklamy. Wiadomo, że każdy chce, by jego reklama zwracała uwagę, została zauważona przez widzów na streamach. Nie można jednak z tym przesadzić. Gdy reklama będzie rozpraszała streamerów, utrudniała im prowadzenie losowań, to nie zawahają się ukryć jej przy pomocy Adblocka. Projektując grafikę zastanów się, czy tobie przeszkadzałaby taka na streamie i czy ukryłbyś ją Adblockiem. Postaraj się znaleźć idealny środek pomiędzy dobrą widocznością, a akceptowalną dla streamerów formą reklamy. Unikaj łączenia kontrastowych kolorów, a strzałki umieszczaj z umiarem.

Kontakt:

Discord @streamchange (dawniej Baf#5501) - tu najszybciej otrzymasz odpowiedź
Serwer Discord dla użytkowników aplikacji Streamchange
Wiadomość direct na Instagram grafika3d
Strona na Facebooku twórcy aplikacji